1 Kasım 2016 Salı

Kaz Dağlarında 27. Sarıkız Hayrı Şenlikleri

Sarıkız Şenlikleri biteli çok zaman oldu elbette.
Blogların üzerine ölü toprağı serpileli beri, çoğumuz mevsimsiz yazılar paylaşır olduk.
İşte bu yazıda onlardan biri.


Sarıkız Şenlikleri, her yıl Ağustos ayında, Güre de  Sarıkız'ın yaşadığı yer olduğuna inanılan  Kavurmacılar Mevkinde yapılıyor. Ben ilk kez katıldım.
Güre'nin merkezine kadar gidip oradan belediyenin sağladığı araçlarla Kaz Dağları'na çıkarılıyorsunuz.


Sonra mezbelelik bir alanda, traktör römorklarına  dizilmiş kazanlardan dağıtılan keşkek ve şerbet kapma yarışına katılıyorsunuz. Tabii iş bununla bitmiyor. Biter mi?
 Hasbelkader elinize bir kap bir şey aldıysanız ,yer bulup onu yeme şansını yakalamanız gerekiyor.
Çoktan kapışılmış plastik taburelere, yerlere serilmiş kilimlerin ayaklar altındaki küçücük parçasına bakıp iç çekiyorsunuz. Çünkü hava çok sıcak, güneş tepede, ağaç gölgelikleri ise tıklım tıklım.
Kimseden kibarlık, anlayış falan beklemeyin.
Çoluk çombalak tepeyi dolduran ahali patlamaya hazır, pimi çekilmiş bomba gibi çünkü. 



Neyse ki daha yukarıda caminin önündeki koca çınarın altı var.
Hem okunan Kuran-ı Kerim'i dinler, hem biraz soluklanırım diyorsunuz. Yok, o da olmuyor. 
Neredeyse omuz omuza saf tutan bayanların arasına sıkışmaya çalışan densiz bir adam çıka geliyor. Oturmakla kalmıyor, uzanmaya çalışıyor arkadaşınızla aranızdaki bir karış yere.


Bari manzara güzel, diye avunurken etrafa atılan çer çöp gözünüze gözünüze giriyor.




Yeni yeni evler yapılıyor. 
Oh, hiç olmazsa yerel yapıya uygun, taş evler bunlar diye teselli buluyorsunuz.






Güneşin alnında bir saate yakın sıra bekledikten sonra sıkış tepiş otobüslerle Güre ye geri dönüyorsunuz.

Bu yaşadıklarımızın neresi şenlik bilmiyorum arkadaşlar.
Bu yüzden kusuruma bakmayın,size şenlik adına bir şeyler anlatamadım.

*********

Benim şenliğim eve gelince başlıyor. 
Bu iki sarıkız; Zeynep ve Masal her gün benimle evdeler, denizdeler.
Şarkılar, oyunlar, gülüşmeler... Al sana en alasından Sarı Kız Şenlikleri :) Hem de her gün!


Bedende sağlık, evde huzur, bir de yanınızda sevdikleriniz varsa size hep şenlik değil mi zaten.


Geçen yaz Küçük Ev de uzun zaman geçirince kitaplarımın bazılarını kütüphaneden  edindim.

İda'nın Merhameti'ni beğendim. Yazarı oraların insanlarından Doğan Erdem.
İçinde tarihi bilgiler de barındıran, bildiğim yerlerde geçen olayları içeren bir kitap.
 Diğeri Salı Kadınları için, okumayan bir şey kaybetmez diyebilirim.


Şimdilik size, evinizde şenlik ve bol kitaplı günler diliyorum.



Altınoluk çarşısındaki Sarıkız heykeli.


24 yorum:

  1. Herkes birbirine ve çevreye saygılı olsa, şenlik de şenlik gibi olabilir sanırım. En azından görmüş olmuşsunuz. Ama dediğiniz gibi en güzel şenlik, insanın evinde olan. Sağlıklı, mutlu, huzurlu günler diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşularım pek bir anlatmışlardı geçen senelerde. Benimki merak işte :)
      Sevgiler karşılıklı

      Sil
  2. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla manzara harika ama birbirine saygı duymayan insan çok sanırım. Daha güzel anılar olabilirdi :( Neyse ki evde de sarı kız şenlikleri varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım manzara müthiş. Kızlar komşumun torunları. Kapılar yanyana gönüllerde.

      Sil
  3. Turla çıkmıştım çok mükemmeldi doğa sarıkızın tepeye kadar gittik. Şenliklerine hiç katılmadım daha doğrusu dışarıdan katılımcıya köy halkı sıcak bakmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası yaşadığı düşünülen köy. Babasının onu bıraktığı zirve daha yukarıda ve o şenlikler başka. Bu belediyenin bir organizasyonu.
      Diğerine Tahtacı Türkmenler geleneksel giysileri ile katılıyorlarmış. Buraların halkı Alevi kökenli, güzel insanlar aslında. Niye sıcak bakmıyorlarmış ki? Bilemedim şimdi.

      Sil
  4. Komşumuzun yazlığı vardı Güre'de, ben de kalmıştım bir kaç defa. Çok keyifli zamanlarım geçmiştir,sen Güre deyince zamanda yolculuk yaptım. Kaz dağlarına alabalık yemeye gitmiştik, buz gibi suyun kıyısında :) Ayağımı suya sokayıö derken donmuştum:D

    Şenlik tam bir fiyasko olmuş gibi gözüküyor, yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güre kaplıcaları ile ünlü Handan. Dağlar hep güzel suları hep soğuk ve dilerim hep böyle kalır.

      Sil
  5. günaydın,
    hiç şaşırmadım desem ayıp olur mu?
    memleketimden insan manzaraları,saygı azalmış,arsızlık artmış!
    kitap önerini not aldım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun uzun anlatmayayım dedim de, kavga falan çıktı.
      Bayan arkadaşımıza otobüs kuyruğunda hakaret etmişler.Bizim gurubun beyleri, oğlum da dahil karışmak zorunda kaldılar. Yürek ağızda döndük o yolu. Cennet Mahallesi gibi :)

      Sil
  6. Ağlayarak mı geleyim çağlayarak mı? Diye felaketin türevi sorulan Sarı Kız mı bu? Eğer oysa; şenliğinin bu tarz olmasına şaşırmamak lazım....

    Sizin sarı kızlar pek bi şekerler ayol ❤️🙏🍁🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki? Siz gelin buralara, gülerek gelin :))

      Kızları sormayın. Yan komşumun torunları. Küçük bir felaket, kendi geliştirdiği bir lisanla konuşuyor. Sabah erkenden bize gelip uyuyan abilerini gıdıklayarak uyandırıyorlar. İstanbul da yaşıyorlar ve ben onları çok özlüyorum.
      Çocuklar dünyanın en güzel, en saf, en sevilesi şeyleri.

      Sil
  7. Evlere şenlik desene ? Yazık nereye gitsek buna benzer,bir tepiş-kakış saygıyı öğrenemedik ne yazık...
    Doğa-ev fotoğraflar harıka ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Merih, gun gectikce de dozu artiyor yazik ki.
      Doga zaten oyle guzel ki, kotu resim mumkum degil.

      Sil
  8. Memleket güzel, ama ne yazık ki 'o güzel insanlar, güzel atlara binip gittiler' ne saygı ne görgü kaldı!. Kazdağları 'da memleketimizin diğer nadide köşesi gibi oldukça güzeldir..Öyle tuhaf dönemlerden geçiyoruz ki..ne gezmelerin ne de ilişkilerin bir anlamı kaldı!.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisiniz. Zaten bir kanadimiz kirik gecti butun yaz. Zorlayip durduk kendimizi gundeme ragmen guzel birsey arayip durdu gozlerimiz. Ne diyelim... Umut hep var.

      Sil
  9. Tülin abla, kaz dağlarını gezmeyi çok istiyorum. Hatta bir kaç gün oralarda konaklamak istiyorum. Değer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degmez mi canim, deger deger... Sadece dag degil de, dag-deniz olsun ama.

      Sil
  10. Geçen yaz oğlum gelin kızım ve kuzenleri birlikte gittiler çok beğenmişlerdi, ama bir kısmı ranta kurban gidecek bunu öğrenmek de çok üzücü oldu hepimiz için. nefes alacak yer bırakmayacaklar bu gidişle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yaz zeytin ağacları azalıyor Hatice. İçim acıyor. Bazıları hiç acılmayan bahçeli havuzlu villalar yapılıyor. Evet, benim de evim var burada ama gerçekten minicik, 1+1 apartman dairesi. Bir katta dip dibe 6 eviz.Her seye, her kese yetiyor. Misafirlerimiz de oluyor, kalabalık aileler de yaşıyor...
      Ne zaman bitecek bu aç gözlülük? Çok üzülüyorum, çok.

      Sil
  11. İşim dolayısıyla iki gün önce geçtim Edremit üzerinden Çanakkale'ye ancak hiç gezip görme fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mevsim orada muhteşemdir Recep Bey. Tam da zeytin hasadı zamanı. Gezemediniz, zeytin, zeytinyağı, sabun falan alsaydınız bari. Koruk suyu, kara dut suyu içseydiniz... Bir sonrakine aklınızda olsun :)

      Sil
    2. Karadut suyu içtim çok güzeldi. Koruk suyunu gece gördüm de bilmediğimden denemedim. :) Bir dahakine artık.

      Sil
    3. Uzumleri olgunlasmadan, koruk halinde iken toplayip suyunu cikariyorlar. Su ile seyreltip sunuyorlar. Hepsi bu :)

      Sil