14 Mayıs 2016 Cumartesi

Tüm Dünyayı Kucaklamak İstedim Kollarım Yetişmedi - Özdemir Asaf


"Tüm Dünyayı Kucaklamak İstedim Kollarım Yetişmedi"
Serginin de, sevginin de adı bu!
Oysa çoğu insan onu bu kısacık şiiri ile, özellikle son iki mısraı ile tanır.


Müziği sevenler belki bununla;





Özdemir Asaf , satırları ile benim hayatıma karışalı çok uzun seneler oldu.
İlkokuldaydım, büyük abimin kitapları arasında bir şiir kitabı  gördüm, " Dünya Kaçtı Gözüme". 
Adı komik geldi bana, okudum. Hiç bir şey anlamadım. 
Oooo.. Şiir buysa, alasını yazarım. Dedim üstelik. Çok iyi hatırlıyorum inanın aynen böyle.
Bunca yıl sonra en sevdiğim iki, üç şairden biri oluşu belki hala dilindeki sadeliğin derinliğini anlamaya çalıştığımdandır.


Abimin kitabı sarı zemin üzerinde Özdemir Asaf yazanıydı. Evde sanıyordum, bulamadım.
Çok üzüldüm :(  Kim bilir kime verdim !




Her bahar Orhan Veli ile birlikte gelirler aklıma, evime. 
Bu yüzden tam da mevsiminde, tam da sahaflardan bir kitabını almışken çıktı karşıma bu sergi.
Çok güzel, benim için çok özel bir buluşma oldu.
Öyle ki, iki defa gittim, gezdim, seyrettim,okudum.


İnsan hayranlık duyduğu bir sanatçının defterlerini, kalemlerini, kısaca gündelik hayatta kullandığı eşyalarını gördüğünde anlıyor onun uzaydan falan gelmediğini. Ya da ben öyle hissediyorum.
Kim bilir?


13 yorum:

  1. Benim de en sevdiğim şairlerden. Dünya Kaçtı Gözüme'ye de bayılırım :)

    Ne güzel bir sergiymiş.

    Kitap fuarında Aziz Nesin sergisinde ben de aynı şeyleri hissettim.

    YanıtlaSil
  2. ''Özğürlüğü elinden alınan çocuğa büyük derler. ''Özdemir ASAF

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar uzun süre büyük kalmışım !

      Sil
    2. Sevgili arkadaşım büyük kalsanda,yürek sağlam kalmışya sen ona bak prangalarla bağlasalar yürek onu kırar geçer.

      Sil
  3. Hayatın içinde olanları şiir olarak ne güzel anlatır şanslısın canım böylesıne bir sergiyi gezip gördüğün için .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım. Güzel, benim için anlamlı bir sergiydi.

      Sil
  4. "Bir şeyden yanaysan sen belki varsındır; bir şeye karşıysan sen kesin varsındır."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şeye karşıyım son zamanlarda ama...

      Sil
  5. Büyük Usta... Çok güzel mısralar... Orhan Veli'yi de, Özdemir Asaf'ı da çok severim...

    YanıtlaSil
  6. Orhan Veli ile Özdemir Asaf, benim de şiirlerini büyük beğeniyle okuduğum şairler. Ben lise yıllarımda tanışmıştım. Özellikle Özdemir Asaf dizeleri sınıfta dört dönerdi. Hayran kitlesi büyüktü.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatı seven, destekleyen toplum olmak için yola çıkmak gerek. Sahi ne oluyor sonradan böyle ?

      Sil