14 Mart 2016 Pazartesi

Ankara Demek

Ankara da kötü kalpli, kötü niyetli, acımasız birileri yine canımızı yaktı.
Bugün Ankara ağlıyor, yürekler yanıyor, Gökyüzü ağlıyor.
Yıllarca eski evimize gitmek için kullandığımız durak.
 O dönem yüzleri tanır, çoğu ile selamlaşırdık.
Bugün bir şekilde yazmak istedim. Ankara başlığındaki yazılarımı taradım.
Kendi çektiğim Ankara resimlerinden uzun bir seçki yaptım.
Benim gözümden, benim ellerimden olsun istedim hepsi.

En başta Güven Park
Anıtın yanındaki ağaçların önü dün gece patlamanın olduğu nokta.



Söylememe gerek var mı?  Çok üzgünüm.
Bu acılar bu şehre yakışmıyor. 


Çünkü Ankara umut demek, yeniden, yılmadan, tıpkı bir Anka Kuşu gibi küllerinden 
tekrar ve tekrar doğmak demek. 

Bir ulusun ateşle imtihanından yekvücut çıkması demek!




Devrimler demek!


Sevgi ile harmanlanmış,


yokluklara, yoksunluklara rağmen yıkılmaz bir irade demek!


 Çağdaşlığa ilk adımlar demek!



Ankara'nın gururu, yiğit Seğmenler demek!




Şehrin orta yerinde bir bayram yeri demek, Müjdeci Hacı Bayram-ı Veli demek !
Hemen yanıbaşında Gordion, Roma kalıntıları demek


Harap bir Ankara Evinin küçücük odasından coşku ile taşan mısralar demek.
İstiklal Marşı demek, Mehmet Akif Ersoy demek!


 Ankara Kalesi demek!


Ama ille de "O" demek !



15 yorum:

  1. İnş o günler bir an önce gelir Ülkemiz İnsanımız bunları hak etmiyor yapanlar yaptıranlar göz yumanlarla birlikte içleri yana yana defolup gitsin:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiler, haklılar er yada gec kazanır Hatice. Ben inanıyorum. Geç olmasın diye dua ediyorum.

      Sil
  2. Yarın ve ebediyyen değil mi Tülin, gülecek Ankara, gülecek güzel ülkem, gülecek masum ve iyi insanlar...

    YanıtlaSil
  3. bir tek söz var dilimde,yüreğim de acıya alışma, alışma , alışma...kendi kendime ve yüksek sesle söyler dururum.

    YanıtlaSil
  4. Kızılay'a gittiğimizde bizim otobüsümüz de o durakta duruyor.Kim bilir kaç kez kızımla indik o durakta, eve dönmek için tam karşısındaki durakta bekledik... Karamsarlığa kapılmadan; umut, hep umut...

    YanıtlaSil
  5. Ülkemi güzel günlerde umut etmek istiyorum ama gidiş hiç hayra alamet değil . Dün kamu spotu izledim , gençleri paralı askerliğe teşvik eden. İnsan hayatına 3 bin lira bedel biçiliyor sanki . İnşallah öyle değildir.
    Tülin hanım size ayrıca mail gönderdim , ulaşmadı ise bana döner misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeğenim de uz.çavuş Turkan Hanım. Çok istedi, ne yapalım. Dua edip duruyorum.
      Görüştük, yine görüşelim inş. Sevgiler.

      Sil
  6. Kente giriş çıkışlarda güvenlik önlemleri artırıldı en azından.
    Geçecek bu günler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Geleceğe dair umudumuzu hep taze tutmalıyız değil mi?

      Sil
  7. Yorum bırakmasanız sizi bulamayacaktım bu arada.
    Gfc'deki avatarınızda problem var, bilginize.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Ankara kalesi olan resimde niye "Ben" yokum?🙁

    YanıtlaSil