1 Ocak 2014 Çarşamba

Meleğim Olur Musun - Yılbaşında Huzur Evi'nde


31/12/2013 
Etimesgut Huzur Evi


Oğluma sordu- Bu kimin selamı? diye.
-Turist Ömer ?
-Sadri Alışık'ın. Askerde benim tabur komutanımdı. Çok iyi bir adamdı.
Ölene kadar da görüştük dedi. Hemen doluverdi yorgun gözleri.




Sarılmak, dokunmak da onların ihtiyaçlarından biri.
Belki de en önemlilerinden.


Masalar garip, sandalyelerin çoğu boş. 
Odalarından, yataklarından çıkacak durumda olmayanlar var çünkü.






Tekerlekli sandalyeye bağımlı olmak eğlenceye katılmaya engel olmuyormuş, bakın :)


               


                   Ankara'nın Bağları nı çalıyor orkestra ama onlar nerenin bağlarını düşünüyor. bilinmez...



 Herkesle fotoğraf çektirmek istiyordu. Benimle, oğlumla, sosyal hizmet sorumlusuyla.
Peki dedik.








           4 yıl önce lise öğrencisiyken onlara gitar çalan oğlumu hatırlayıp
 " okuyon mu, üniversiteyi kazandın mı?" diye soran amca.
Okuyo amca, okuyolar çok şükür.


  Dedim ya, herkesle resmi olacak :)
Hatırlanmak isteği, yaşlılık da mı basıyor yürekleri bilmem ki.


                        Kulakları ağır işitiyor bu amcanın. Ne getirdin, niye zahmet ettin. deyip durdu.


 Sana küçük bir hediye getirdim, kabul ederseniz çok sevinirim . Dedim.
Sen bugün buralara gelmiş, bizi düşünmüşsün, etmez miyim. Dedi.
Ağladı, çocuğum olsa burada olmazdım. Dedi.
Birlikte açtık paketi. Şalı omuzlarına sardık, yemenisini, patiğini yatağına, seccadesinin yanına koyduk.
Duasını aldık, vedalaştık.


Yatakdan kalkamadığına üzüldü. 
-Tut elimi, kaldır. Dedi. Böyle olmaz ki.
Olur, olur. Niye olmasın...


Bize odaları gezdiren Halkla İlişkiler Sorumlusu Sevinç Hanım.
Size teşekkürlerini iletmemi istedi.


Yine gelin, hep gelin ricası ile vedalaştık.

Bu yazıyı hazırlarken sadece fotoğrafları paylaşırım diye düşünmüştüm.
İçim öyle ezik ve dolu ki. Yazmadan edemedim.
O odalardaki hüzün ve yalnızlık yüreğime sindi.
2 Yıl önce bizi kapıda karşılayan, hastalığının ilk evresindeki teyzeyi yatağa bağımlı ve çok kötü durumda bulduk. Aynı odayı paylaştığı diğer hasta daha da ağırdı.
Geçen ziyaretimizde tanıdığımız bir çok yaşlımızı bu defa göremedik.
Niye yoklar ? da diyemedik açıkçası.

İşte böyle sevgili dostlar.
İlk defa bu kadar etkilendim, ilk defa bu kadar çok dokundu içime o bakışlar.
Alıştığımı sanıyordum oysa.
Ben dün geceden beri pek iyi değilim anlayacağınız.

Yeni yılın bu ilk gününde,
Onlara yaşattınız duygular için her birinize çok teşekkür ediyor,
 hepinize sevgi dolu bir yıl diliyorum.




28 yorum:

  1. Tülincim yalnızlıkları insanın içine oturuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve onların yalnızlığı bize ne çok şey düşündürüyor Handan.

      Sil
  2. ne kocaman bir yürek varmış sizde....çok duygulandım. gönlünüzün güzelliğinde bir yıl geçirmenizi dilerim. sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de güzellikler getirsin yeni yıl.

      Sevgiyle.

      Sil
  3. İşte en anlamlı geçirilen yıl başı...
    İçinizde ki sevgi hiç eksilmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizinde yeni yılınız kutlu olsun.

      Sil
  4. Gördüm baktım okudum ama bir şey yazamıyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tanesi dışında en neşeli fotoğrafları seçtim ama....

      Sil
  5. Çok duygulandım ilerideki hayatım bu olacak sanırım:(

    YanıtlaSil
  6. Çok duygulandım.. Ne iyi etmişsiniz. Örnek olası bir davranış. Unutmamalı ki bizlerin de ne olacağı bilinmez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Evet, bizim ne olacağımızı kim bilebilir Yaratan dan başka.

      Sil
  7. ne mutlu, onları mutlu eden yüreğine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kimimiz yaşlılar, çocuklar, kimimiz sokak hayvanları için çalışıyor işte. Hepsi can...

      Sil
  8. iyi seneler güzel yürekli arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  9. Ben buna bile dayanamadım Tülinciğim oralara gitmeyi onları sıkı sıkı kucaklamayı da çok istiyorum..senin ve yardımcıların hepsine yürekten teşekkürler oğlununda yanaklarından öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum canım. Belki bir gün birlikte gideriz. Ben de seni öpüyorum.

      Sil
  10. Okudum okudum fotoğraflara tek tek baktım, içim çok doldu. Yorum bile yapamıyorum:( Bir daha gittiğinizde orada olmayacakları acısı içimi kapladı:( Yaşlanacağız bizde tabi , bizi sizin gibi hatırlayan olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur, olur.. Niye olmasın. Ne ekersek onu biçmiyor muyuz sevgili Shemellon.

      Sil
  11. inaniyorumki..allah herkezi yeryuzune yollarken vazifelendirip yollamis..
    sende bu yurek varken..
    ben bakarken doluyorum...gitsem kimbilir ne olurum arkadasim
    buda benim zayif yonum..
    bu demek degilki layloy yasiyorum,,,ama bazi seylere cok zayifim
    annecigim hic istemezdi,,onun yaninda konusamazdik bile,,bu guzel yerleri
    icim cok doldu karelere bakarken
    iyisimi ben seni opup kaciyim yavascacik:)
    oglunu cok sevdim,,op benim icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o günden beri istemez oldum Cihan.
      Oğlumu öptüm senin için. Amerika dan sipariş. dedim :)

      Sil
  12. Fotoğrafları görünce oradaymışım gibi duygulandım.Yazacağım bir kaç kelimede boğazıma dolandı.Sen ve senin gibi Meleklerin çoğalması ve bu ziyaretlerin daha sık yapılması dileğiyle; Huzurlu ve sağlıklı yıllar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacımızın biri de farkındalık yaratmak zaten Canan. Umarım birileri bu nedenle ziyaret ederler. Sana da güzel bir yıl diliyorum.

      Sil
  13. Oğluşunun yılbaşında arkadaşları ile eğlenmek yerine seninle bu anlamlı geceyi paylaşması çok hoşuma gitti ,tebrik ediyorum canım.Son zamanlarda gözyaşlarım akmak için bahane arıyodu,sayende koyverdim gitti. Odalarından çıkamayanları düşündüm....Çok duygulandım,çok... Canım arkadaşım öpüyorum kocaman yüreğinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, ağlama. İnan bunlar en neşeli fotoğraflar. Hayatın içinden, yok sayamayız bir yandan. Öte yandan gerçekten insanın içine dokunuyor. Eve döndüğümüzde epey bir zaman olmuştu. Bizim için de hüzünlü bir yılbaşı gecesiydi.
      Ben de seni öpüyorum, sevgiler.

      Sil
  14. Harika bir iş yapmışsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Bir seyler yapmaya gayret ediyoruz iste.. Hepsi bu :)

      Sil