13 Temmuz 2012 Cuma

Tahtacı Türkmen Köyü-Doyran


 Biliyor musunuz, Doyran Köyü ne gidebilmenin,
Kaz Dağlarından bu güzelim körfez manzarasına bakabilmenin bir koşulu var.

Bu sebepten öyle herkese nasip olmuyor  ; = )



Bu kahvaltı bahçesinde patlıcanlı gözleme yemenin,
tavşan kanı çayı yudumlamanın,karadut şerbeti ile serinlemenin...




Gözünüzü ,gönlünüzü bu güzelliklerle doldurmanın,
çeşit çeşit ağacın,bitkinin kokusunu içinize çekmenin...

Ben buldum valla.

20 Küsur senedir buralara gelen,ailesi yazları Altınoluk da geçiren bir arkadaşınızın olması elbette.
Her bir yeri biliyorlar anne-kız.
Dağ,bayır,çarşı,pazar onlardan soruluyor  :)
Her şeyin tazesi,hası nerede bulunur onlara sorun,bilirler :))
Hikmet Hanım Teyze inanılmaz bilgi birikimi ve şaşırtan hafızası ile
 yanında zamanın nasıl geçtiğini unuttuğunuz biri zaten.
Yaz gecelerinin uzun sohbetleri genellikle onların bahçesinde oluyor 
ve bitmek bilmeyen enerjisi ile bu göçmen güzeli hanım bana her zaman maşallah dedirtiyor.


Nazan'cığım ve Annesi.
Benim güzel dostlarım,sevgili komşularım.
Nice yazlara...Hep birlikte, sağlıkla inşallah.

17 yorum:

  1. altınolukta mı...ailemin yazlığı orda ama hiç gitmemiştim gidince sorucam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her yaz yeni yeni bir şeyler öğreniyor,yeni yerlere gidiyorum yakın çevremde.

      Sil
  2. Bize de kolay oraya gitmek :))) Biz de sizi tanıyoruz yani demi?

    YanıtlaSil
  3. Ben yeni sayılırım Nurdan ama öğreniyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Aaa annem konuk olmus buraya :) Gunlerdir yazacagim Altinoluk postlarina. Cok ozlemisim oralari :(

    YanıtlaSil
  5. Yaa...İşte böyle Nevin'ciğim.Seni de yorumlara konuk ettim böylece :))

    YanıtlaSil
  6. Amin şekerim. Nice sağlıklı ve neşeli yazlara olsun.

    YanıtlaSil
  7. Tülincim Sonbaharda çocuklarla bende gideceğim.Ciğerlerimide bol oksijenle dolduracağım.İyi Tatiller..

    YanıtlaSil
  8. Hele şükür yorum sayfan açıldı,2 gündür e-posta falan ulaşmaya çalışıyorum.Türkmen kollarından Kaz dağı bölgesine göç edenlerin köyüne uğramışsın ne güzel,benim eşim de Türkmen'di,kızım tüm özelliklerini taşır.O bölgeye hiç gidemedim,Ege'li nedense hep güneye gider,bir sonraki yolculuğum inş.oraya olsun,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogspot'un azizliği herhalde.Kendiliğinden düzeldiğine göre :))

      Kaz Dağları bambaşka,ertelemeyin planlarınızı olur mu?
      Sevgiler.

      Sil
  9. İnşallah Tülin abla,seninle olmak bizi de çok mutlu etti.Annem sevgilerini gönderdi, Tülin hanım beni nasılda yüceltmiş dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa...Hiç olur mu.Ben az biraz bahsettim sadece.O da İhsan Amcanın korkusundan. ;)
      Biliyorsun,anneciğin başlı başına bir kitap konusu canım.
      Sen de sevgilerimi ilet onlara canım.

      Sil
  10. Blogspot'un azizliği herhalde.Kendiliğinden düzeldiğine göre :))

    Kaz Dağları bambaşka,ertelemeyin planlarınızı olur mu?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Tülin ablacığım bu güzellikleri ve bu güzelliklere ulaşmana vesile olan bu güzide dostları bizimle buluşturduğun için sonsuz teşekkürler. Nazancığım anne babanın ellerinden öpüyorum. Ablacığım kısmet belki bir gün benim de yolum düşer oralara, sizin mihmandarlığınızda bize de kısmet olur patlıcanlı gözlemeli kahvaltı eşliğinde bu manzaraları seyreylemek. Öpüyorum muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönülden amin diyorum Merih.Ne güzel olur :)
      Sevgiler canım.

      Sil