14 Aralık 2010 Salı

Arkadaş

Okulun arka bahçesine sınır çızen yardan aşağıya
çığlıklar atarak koşan iki kız çocuğunu hatırlarım.
Biri daha sarı,diğeri daha mavi iki küçük kızı.
Zamanla,iki evin iki kızı olmalarını hatırlarım sonra.

Ayrı düşülen vakitlerde,ayrı ailelerin bambaşka hikayelerine katılmalarımızı.
Sonra aynı şehirde 'kelebeğim' diye başlayan mektuplarını aldığımı hatırlarım.
O nun hep cıvıltılı bir Çalıkuşu olduğunu.
Yıllar sonra sayıca çoğalmış olarak yine birlikte gezilen yerleri,
fırtınada sandal sefalarını,göl kenarında böğürtlen toplamaları.
Çikolata sosundan kaytan bıyık yapan oğullarımızın muzip suratlarını.
Denizde gülmekten yüzemeyip boğuluyoruz sanılmaları.
Yıldızların çatıya aktığı yaz gecelerinde sabahlamaları...
Tutulan dileklere gülmeleri...Hep gülmeleri.

O şarkı çaldığında telefonlara sarılmaları ,ille de birlikte dinlemeleri.
İncecik seslerle tahta sıradaki iki çocuğun
mezuniyet gününde içleri burkularak söylediği dizeleri
bir kez daha birlikte söylemelerini hatırlarım.

''....Ortak olmak her sevince,her derde kedere.
Ve yürümek ömür boyu beraberce ellele.
Dolduramaz boşluğunu ne ana,ne kardaş,
Bu en güzel,bu en sıcak duygudur arkadaş.....''
Derken,
bunun gerçek oluşuna 40 yıl sonra yine birlikte şaşırmamızı...

*********

Dilerim sizinde yaşadığınız yılları anlamlı kılan ayaklı bir flash belleğiniz vardır.
Tüm yazdıklarım bu işlemeyi görünce döküldü zihnimden.
'Kar da Ankara 'başka güne kaldı böylece.



13 yorum:

  1. Özlemişim hikayelerini,ilaç gibi geldi ablacığım.İyiki bakmışsın şu işlemelerine..

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraf makinası gitti,
    hikayeler geldi Nazan.Ne yapalım?

    YanıtlaSil
  3. süper!! gönlüne sağlık! herkesin kendinden bir parça bulacağı bir şiir!

    YanıtlaSil
  4. Çelebim,ne zaman düz yazı yazıversem sana şiir geliyor.Yada şiir yazıp düz yazı yazdım sanıyorum bilmeden.
    Bu çok hoşuma gidiyor benim.Çok yaşa sen.

    YanıtlaSil
  5. sevgili Tülin Hanım, ne güzel bir yazı, kızlar yine öyle, gönlünüze sağlık, sevgilerle

    YanıtlaSil
  6. Her şeyde hayır vardır derler ya, bak makineni kaybetmek, yazarlık yeteneğinin öne çıkmasını sağladı.

    YanıtlaSil
  7. Ablacığım ne hoş yazmışsın yine. Dışarıdan yenice giriverdim odama, üşüdüm de. Yazdıkların içimi ısıttı, gözlerim doldu yine. Biraz da kıskandım doğrusu. Arkadaşının yerinde olmayı isterdim. Kocaman öpüyorum gözü güzel, gönlü güzel Ablacığım. Merih

    YanıtlaSil
  8. Dilerim kızlar 40 yıl sonra da öyle olurlar canım.
    Sevgiler karşılıklı.

    Nazan'ım keşfin seni hayal kırklığımna uğratmasın sonra?

    Merih,ne diyeyim ki ben sana.
    Öpeyim gül yanaklarından çok çok.

    YanıtlaSil
  9. Tülin im sen de ben de cok sanslıyız sanırım bu konu da bizim de ayrılmadığımız 5 kişilik (benimle) böyle bir dostluğumuz var aynı şehirlerde yaşıyoruz iş güc yüzünden cok sık gorusemiyoruz bazen ama mutlaka sene de bir günü birbirimize ayırıyoruz.haftaya cuma yine boyle keyifli bir gun bekliyor beni, heyecanla...bu arada komik bir şey soyleyeyim 3umuz aynı sitede oturuyoruz ama illa 5 li goruştugumuz zamanlar olacak sayılan:)) Yaa bizimki de 40 ı geçmiş vay ki ne vayyy...

    YanıtlaSil
  10. hiç beklemediğim zaman dilimlerinde içimi acıtmak zorundamısın?

    YanıtlaSil
  11. Şanslılık konusunda hemfikiriz fiamma.Kaç kişinin hayatında böyle bir hazine vardır?
    Emek isteyen bişey dostluk.Başka birilerinin hayatında adım bu başlık altında geçiyorsa...yeter bana.
    San çok güzel bir hafta sonu görünüyor .Keyfini çıkar canım.

    YanıtlaSil
  12. hiç beklemediğim zaman dilimlerinde içimi acıtmak zorundamısın?
    Diyen adsız.
    Adını ben yazayım izninle...
    Hoşgeldin çalıkuşu.
    Burada da 40 yılı devirirmiyiz dersin?

    YanıtlaSil
  13. Hi,
    Beautiful work, love it!

    YanıtlaSil